torstai 6. toukokuuta 2010

Itävaltaa kiertämässä: Graz

Olin koko kevään hautonut reissua Itävaltaan ystäväni Carolan luokse. Hän suunnitteli meille kuuden päivän kiertomatkan, jossa nähtäisiin Graz, Wien, Salzburg ja vähän maaseutuakin. Itävallan-matkasta on niin paljon kerrottavaa, että jaan eri kaupungit omiin blogiteksteihinsä.

Torstaina päivällä siis lähdin matkaan kohti Grazia. Olin löytänyt autokyydin vaihtareiden sähköpostilistalta, mikä tulikin huimasti halvemmaksi kuin junamatka. Parin tunnin köröttelyn jälkeen oltiinkin jo perillä ja menin saman tien Carolan kämpille. Ensimmäinen ilta meni kuitenkin täysin pieleen, sillä mulla nousi yhtäkkiä kova kuume ja jäin aivan potilaaksi. Onneksi sain illalla syödäkseni vähän itävaltalaista kotiruokaa ja jälkkäriksi apfelstrudelia.

Uhrturm

Perjantaina, eli vapunaattona olin jo parempi ja lähdettiin kaupunkia kiertämään. Oli tosi lämmin päivä, ainakin +26. Pidin Grazin kaupungista tosi paljon. Se oli sopivan kokoinen ja hintatasoltaan melko edullinen. Kävimme kaupungin yllä olevalla kukkulalla, jossa sijatsee kuuluisa kellotorni.

Kaupunkinäkymää

Ylipäänsä Grazista jäi tosi positiivinen kuva, johon tosin mahtava sää lienee myös vaikuttanut. Melko samanlainen kuin Ljubljana. Vanhoja, kauniita taloja tuntui kuitekin olevan vielä paljon enemmän. Harmitti vaan, etten ehtinyt näkemään kaikkea mitä olisin halunnut, kun olin potilaana torstain. Perjantai-iltana otettiin Volvo alle ja suunta Wieniin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti